2015. április 15., szerda

Passau, vízi erőmű a Dunán, SzG3


Amikor megnéztem Passau-t, a Városházánál láttam egy vízmértéket, ahol bejelölték, mekkorák voltak az árvizek a városban. A 2. legmagasabb 2013-ban volt, vagyis nem túl rég. Úgy látszik, hogy a város feletti vízi erőmű (és a gátja) nem tudta megvédeni a várost. Arra azért kíváncsi lennék, e nélkül is ekkora lett volna a baj, vagy a gát egy jó nagy mennyiségű vizet azért visszatartott. Ez azért érdekes, mivel én viszonylag erősen vízi erőmű párti vagyok, de azért azt be kell látni, hogy mindig mindent nem tudnak. Viszont egész Németország tele van kisebb nagyobb vízi erőművekkel és azért azt nem biztos, hogy elmondhatjuk: Ők tudják rosszul (Mo-n szitokszó a vízi erőmű, bár mostanában (2018) azért már hallottam néha, az ide jövő vizeket meg kellene fogni, főleg a tavaszi nagy árvizeknél (lásd záportározó), amit aztán nyáron, az aszályos időben fel lehetne használni locsolásra, vagy csak egyszerűen az adott folyó vízszintjének szabályozására). Egyébként itt kívánom megjegyezni, hogy a Lillafüred-i tó is mesterséges, mégsem kifogásolja azt senki (nagyon szép a környezete, lehet rajta csónakázni, stb.). Vissza Passau-hoz. A fentiek miatt eljöttem megtekinteni a Passau feletti vízi erőművet és csináltam néhány fotót róla. Még annyit el lehet róla mondani, hogy jó gyalogos és kerékpáros összeköttetést teremt a két oldal között! 
Egy link: ha valaki kíváncsi, hogy a németek hogyan kezelik a vizeiket (patakok, folyók, szökőkutak,  tavak, parkok, stb.), azok ITT tudhatnak meg erről többet.

Vissza a főoldalra (katalógus)






Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése