2016. június 19., vasárnap

Potsdam, Sanssouci, SzG3



Talán az eddigi legnehezebb feladatom előtt állok, amikor erről a helyről kell beszámolót írnom (kivételesen csak két térképen fért el a helyszín!). Aki nem látta még ezt, az el sem tudja képzelni, hogy mi minden van itt és mekkora területen. Valószínűleg egy inkább minimál leírást fogok elkövetni (már amennyire ez lehetséges), beszéljenek a képek. Azt már korábban is írtam, hogy a németeknél létezik egy ilyen nevű alapítvány, amely egyben e terület tulajdonosa is: Prussian Palaces and Gardens Foundation Berlin-Brandenburg (Porosz kertek és Paloták Alapítvány Berlin-Poroszországban). Számunkra hihetetlen, 155 millió eurós költségvetéssel gazdálkodott eddig, de meg is látszik az eredménye, vagy meg fog látszani, mivel több helyen azért nem tudtam normális képet csinálni, mert a kastély, vagy annak egy része be volt állványozva. A kastélykomplexumnak nevet adó alap palota, a Sans Souci, tulajdonképpen az egyik "legjelentéktelenebb" része az egésznek, természetesen csak az itteni viszonylatban. A homlokzatán található a felirat, amelyről az egész hely a nevét kapta. A kastély alapjait Nagy Frigyes tette le 1744-ben. A többi európai királyi kastélyokhoz képest eléggé szerény volt. E miatt később bővíteni kellett a helyet, a déli oldal felől jobbra a Képtár épületével, balra pedig az "Új szobák" épülettel. A park leglátványosabb része a Sans Souci alatt terül el, ez a szőlőskertek terasz sorozata. Legalul a Lustgarten található a fő szökőkúttal. Amikor leértem ide, megdöbbenve láttam, hogy az ún. Új palota igencsak távol található, de elhatároztam, hogy mindenképpen elmegyek odáig, ha már egyszer itt vagyok. Így visszamentem az "Új szobák"-ig. E mögött egy történelmi szélmalom található, nekem egy kicsit bizarr egy ilyen palotakomplexum területén. Tovább haladva megtekinthető a Szicíliai kert. Még tovább haladva eljutunk a park Botanikus Kertjéhez, amit az Egyetem működtet, jelenleg nem megtekinthető. Tovább haladva belebotlunk az Antik templom épületébe, ami római mintára készült. Ez után nemsokára tényleg eljutunk az Új palotához, amely sokkal hatalmasabb, dekoratívabb az eredeti Sans Souci-hoz képest. Jelenleg is felújítási munkák folynak benne, de egy része már megtekinthető. A kastély után két hatalmas épület és egy szintén hatalmas oszlopsor zárja a területet. Az előbbi (ami máshol kastélynak bőven elmenne) volt a szolgák szállása, jelenleg szintén az Egyetem használja. Az oszlopsor köti össze ezt a két épületet. Visszafelé sétálva először a Kínai Teaházba botlottam bele, majd nemsokára elértem a Béke templomát. Ez olasz stílusú templom imitáció (szerintem nem volt funkciója azon kívül, hogy volt) egy szép tó partján. A vizek - szokás szerint - itt is jelentős szerepet játszanak, a tavak, a szökőkutak, patakok szinte mindenhol fellelhetőek a parkban. A parkon kívül is találhatóak még létesítmények: a Romhegy egy mű kör alakú rommal, és jelenleg újítják fel a szőlőhegyet (talán mostanra átadásra került, amikor ott voltam, majdnem kész volt). A fentieken kívül még más létesítmények is vannak a parkban, sajnos mindet nem tudtam megnézni. Potsdam egy kicsit messze van, de ha valaki erre jár, kiemelten megnézendő!!!!
P.s.: végre nem panaszkodhattam az időjárásra, döbbenetesen jó volt az idő, fotófelhőkkel, remélem, tetszenek a képek!

Fotóalbum (az összes, Potsdam, Sanssouci-ban készített kép itt látható)!

Vissza a főoldalra (katalógus)

- Schloß Sanssouci:






- Neue Kammern:




- Historische Mühle:




- Sizilianischer Garten:




- Chinesisches Haus im Park Sanssouci:





- Neues Palais:








- a Neues Palais mögötti épületek és az Oszlopsor:







- Friedenskirche:








- Antikentempel:




- Botanischer Garten:





- Bildergalerie:




- Park Sanssouci:

   - Lustgarten:


 Weinbergterassen

 Weinbergterassen
 Weinbergterassen

   - a park:












- a jelenlegi területen kívül eső létesítmények:

   - Ruinenberg:


   - Ehemaliger Winzensberg :





Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése