2016. június 9., csütörtök

Altenmarkt an der Alz (Baumburg kolostor) , SzG3


Ide teljesen véletlenül kerültem, mivel kerestem egy várat a környéken (amit meg is találtam, csak azt nem tudtam kideríteni, hogy hogyan lehet eljutni oda), majd visszafordulva elindultam észak felé, és akkor láttam meg a hegyen trónoló templomot. Gondoltam, van még mellette más is, a gyakorlat eddig ezt mutatta. Így is lett, kiderült, hogy itt van a Baumburg apátság. Maga az apátság igen régi alapítású, 1107-1109 között épült (az eredeti). 1803-ban vette át a Bajor Állam a szekularizáció nyomában. Jelenleg a terület magán tulajdonban van. A sok elbontott épület miatt csak néhány maradt meg, a templom (a jellegzetes hagymakupolákkal), egy másik épület, ahol szemináriumokat tartanak (itt korábban angol kisasszonyok ápoltak betegeket), A kolostor területén még egy sörfőzde is található. Egy nem túl jelentős érdekesség: a kolostoron keresztül húzódik a 48. szélességi kör, minden tizedes, vagy perc-másodperc nélkül.

Vissza a főoldalra (katalógus)














Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése